Gregus László, a Köznevelési, Művelődési és Ifjúsági Bizottság elnöke: Természetesen a Bizottság elé került az anyag, ami most már évek óta úgy néz ki, hogy a Tankerületnek küldik el az érdi iskolák a beszámolóikat, a Tankerület ezt összesíti, amit fontosnak tart kivonatolja, majd megküldi a Bizottságnak. A Bizottság ennél a napirendi pontnál kérdéseket szeretett volna feltenni a Tankerület vezetőjének, aki a bizottsági ülésen nem jelent meg, hozzáteszem az Érdi SZC Kós Károly Technikum - aki nem a tankerülethez tartozik, hanem más fenntartású - igazgatója és helyettese ott volt a bizottsági ülésen és minden kérdésre tudott válaszolni. A Tankerület vezetője nem jelent meg, sajnos itt sincs, itt sem tudunk tőle kérdezni. Azért csak megkérdezném, hogy a beszámolókból, amit kaptunk tőle, úgy néz ki, hogy Érd a békesség, a jóság, a tökéletesség szigete, minden iskola optimálisan működik, a pedagógusi státuszok betöltöttsége azt tökéletesen elegendő a 22 egész valahány század százalékos óraszámok megtartására. De hát tudjuk, hiszen azért láthattuk, meg akik ott voltak személyesen is átélték a múlt heti élőláncos oktatói tiltakozást, hogy azért Érd sem igazán megfelelő terület oktatási szempontból. Tudjuk, hogy ma az egyik sarokpontja az országnak az oktatás helyzete. Ügyesen sikerült a Tankerület vezetőjének megfogalmaznia, hogy itt minden rendben van és sajnos lehetőség arra, hogy most kérdéseket tegyünk fel nincsen, úgyhogy így el kell fogadnunk azt a beszámolót, amit ő hittel és szakértelemmel megküldött.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Nem tudom, hogy miért kellene akkor elfogadnunk. Nem tudom, hogy miért nem lehetne akkor ezt most visszavonni és megvárni a tankerületi igazgató asszonynak a jelentését és meghallgatni őt. Erre tennék indítványt, de nem én vagyok az előterjesztője ennek az anyagnak. Szerintem csináljuk azt, hogy az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum tájékoztatóját elfogadjuk, hiszen megjelent. A másik esetében pedig kerüljön le a napirendről és jöjjön vissza decemberben. Ha ekkora igény mutatkozik rá, amúgy szerintem joggal, akkor tessék a Bizottságnak ezt a meghallgatást eszközölnie. Nem tudom, hogy persze a meghívások rendben kimentek-e, azt tisztázni kell természetesen, hogy a meghívót a bizottsági ülésre megkapta-e az igazgató asszony, hiszen bármi lehet. Szűcs Gábor alpolgármester úr, te vagy az előterjesztő, tudsz-e ezzel esetleg azonosulni?


Szűcs Gábor alpolgármester: Itt tudomásul vételről van szó polgármester úr, nem elfogadnunk kell, magyarán, ha nem vesszük tudomásul, akkor sem történik semmi igazából. A határozati javaslat I.-nek két pontja is van és az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum beszámolójával az ég egy adta világon semmi problémát nem látok, illetve van a határozati javaslat II., ami felhívja ugyancsak a Tankerület úgymond működési anomáliáira a figyelmet, hogy a vagyonkezelésbe adott ingatlanok tekintetében már három éve nem teljesítette a beszámolási kötelezettségét és erre külön felhívjuk a figyelmet. Személy szerint azt javasolnám, hogy vegyük tudomásul és akár egy külön napirendi pontként vagy egy következő Közgyűlésen valamikor foglalkozzunk a Tankerület működési anomáliáival és hívjuk meg természetesen a Tankerület vezetőjét.

 

T. Mészáros András képviselő: Úgy látom, hogy az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum tudomásul vételével különösebb gond nincs. Gregus László bizottsági elnök úrnak a hozzászólását meglepetten hallgattam, hogy neki meg egyébként gondja van a Tankerület beszámolójával, illetve az iskolákhoz kapcsolódó anyagokkal. Természetesen az volna a leghelyesebb, hogyha itt lenne a Tankerület vezetője. Nem tudom, hogy miért nincs itt. Azt hiszem, hogy mind a bizottsági elnök úr, mind a polgármester úr feltehet neki egy kérdést, hogy vajon mi okozta, hogy mind a bizottsági ülésen, mind most, ebben a pillanatban sincs jelen. Ez lenne a legegyszerűbb módja a megoldásnak. A másik, hogy azért, ha az anyagot elolvassuk, akkor abban nem csak az van, hogy nagyon szépek a dolgok, hanem az is bent van, hogy nagyon sok ember nagyon sokat dolgozik azért, hogy azok a gyerekek, akik Érden járnak iskolába, bármelyikbe is, azok bizony tanuljanak is és ne csak a rossz híreket halljuk róluk. Az is benne van, hogy igen nagy eredményt értek el, bár biztos most is még kevesebb a pedagógus, mint kellene, de végül is jelen pillanatban, ahogy én hirtelen kiszámoltam és így lehet ellenőrizni, a gyereklétszámhoz képest 10-11 tanulóra jut egy tanár, még 5 évvel ezelőtt is 13-14 volt ez a tanulószám, amelyre egy-egy tanár jutott. Bizonyos eredmények elindultak. Elindult az is, hogy láthatóan a Bolyai az egész megyében, de országosan is egy növekvő és jó eredményt mutat a különböző felmérési statisztikákban, amikor felmérik a gyermekek tudását és hát természetesen ugyanez igaz a Vörösmarty Mihály Gimnázium eredményeire is és ki lehetne ragadni még egy-két intézményt. Magyarán az a feladat, amit a tanárok nagyon nagy lelkiismeretséggel, nagyon nagy odafigyeléssel és nagyon nagy elhivatottsággal végeznek, hogy tanítsák a mi gyerekeinket, az bizony teljesül itt Érden. Nem óhajtok más településnek az oktatáspolitikájával jelenleg foglalkozni, de ez működik és a szakmain túl pedig az is látható, hogy egyre jobb technikai, fizikai körülmények között tanulnak ezek a gyerekek, tehát az iskolák épülnek, az iskolák felújulnak. Az elmúlt időszakban istenigazából egyetlen egy iskolának nincs meg jelen pillanatban még a terve, az a Teleki Sámuel, amit már régen meg kellett volna terveztetni, az még nem indult el. Illetve a másik, ami egy kicsit más szakma, az a Móra Ferencnek a problémaköre, amire ott van náluk ebben a pillanatban 10 millió forint a terveztetés megindítására, ezt még 2018 késő őszén, illetve 2019 elején adta oda az önkormányzat. Ezek a munkák elindultak, csinálni kell. Az, hogy a tanároknak kevés a fizetése, azt nekem ne magyarázzátok, az én fiam is tanár és a húgom is tanár, tehát pontosan tudom, hogy mekkora a fizetése, hogy magas vagy alacsony. Valószínűleg méltatlanul alacsony ez a fizetés és ezért tenni kell valamit, én javasoltam is körülbelül 2 hónappal ezelőtt, hogy egy 13. havi fizetést minden Érden, az oktatásügyben dolgozónak ítélje meg az önkormányzat és oldja meg, hogy a nem önkormányzati alkalmazottak is meg tudják kapni, illetve az óvodapedagógusok, akik az önkormányzat hatáskörébe tartoznak, azok is meg tudják kapni. Azt ezek az emberek, Gregus László úrral együtt az élen elutasították bizottsági ülésen is meg a Közgyűlésen is. Azt hiszem, hogy a tudomásul vétel, vagy nem tudomásul vétel most teljesen mellékes. Valóban abban igaza van, és ezért tegyen meg mindent polgármester úr és a bizottsági elnök, hogy egy-egy ilyen beszámolón maga a főnök legyen itt, de itt kellene lennie most Dózsa Lajosnak is, akit nem látok, mert mégiscsak a Közgyűlés arról beszél, hogy az elmúlt egy esztendőben mit csináltak ott és valóban hozzá is lennének kérdések. Ennek ellenére én mind a két esetben, mind az első, mind a második esetben azt javaslom, hogy köszönettel a tanárok munkája iránt a tudomásul vételt támogassuk és szavazzuk meg.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Azért ne csináljunk úgy, mint hogyha az oktatáspolitikája a jelenlegi Kormánynak ne lenne katasztrofális. Gyakorlatilag a pedagógus bérezésen kívül a pedagógushiányon át az egész szakma elbizonytalanodása, az eredményeknek a végzetes romlása ez mind-mind, majdnem azt mondom, hogy nemzethalált vizionál. Az, hogy az épületek fel vannak újítva egy dolog, de hogy ott benn mi a tartalom és hogy vannak ellátva, megfizetve, megbecsülve az ott dolgozók az egy teljesen más tészta és hát ilyen esetben szerintem nincs okunk nagyon büszkélkedni. Most nem az önkormányzatról beszélek, tehát nem véletlen az, hogy folytatólagos pedagógus sztrájk van, folytatólagosak a tüntetések, itt Érden is olyan létszámmal tartanak demonstrációkat a tanárok, amelyek korábban soha nem voltak tapasztaltak egy ilyen agglomerációs városban és így tovább. Ez a demagóg javaslat, amit tettél képviselő úr, totálisan végrehajthatatlan, nem mi vagyunk a fenntartók, az az állam, elvették tőlünk az iskolákat. Ti vettétek el 2013-ban, majd 2015-ben és ez nagyon helytelen döntésnek bizonyult, tehát a szegény érdi önkormányzat, ha tud adni jövedelmi juttatást, akkor adjon a saját dolgozóinak természetesen, vagy akkor megfejelem azzal, hogy adjunk két havit a tanároknak, csak éppen nincs pénz rá. Jelentem, tehát arról van szó, hogy a csőd felé tántorog ez az önkormányzat is, ez az állam is egyébként és a katasztrófa gyakorlatilag bármikor ott van a horizont vonalon, úgyhogy ne csináljunk már úgy, mint hogyha minden rendben lenne. Soha ilyen rossz helyzetben nem volt az oktatás, mint most Magyarországon. Egyébként szerintem úgy kellene kinéznie tényleg, most így végig gondolva, hogy tankerületi igazgató asszony eljön és expozét tart, meghallgatjuk, kérdéseket teszünk fel neki. Ugyanígy Dózsa Lajos. Adjuk meg a módját, hiszen mi vagyunk a tulajdonosok, az Érden élő gyerekekről van szó döntően, tehát ne bagatellizáljuk ezt a dolgot el. Nyilván nem tetemre kell őket hívni. Személyesen ragyogó a kapcsolatom valamennyiükkel, semmi emberi probléma nincs, mint ahogy egyébként Maruzsa államtitkár úrral is, tehát ez nem személyeskedés. Természetesen nem értünk egyet politikai kérdésekben, ez egy teljesen más dolog.

Szűcs Gábor alpolgármester: Egyfajta megoldásképpen, mint előterjesztő módosítanám a határozati javaslatokat abban a tekintetben, hogy a határozati javaslat I. módosulna: Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi. A határozati javaslat II.: Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi. A határozati javaslat III. pedig lenne az eddigi II. határozati javaslat.


Lengyel Péter képviselő: Csak egy dolgot szeretnék hozzátenni. T. Mészáros András úr folyamatosan arról beszél, hogy technikai feltételek, úgymint épület felszerelések stb. azok javulnak, illetve biztosítva vannak, de azért talán, aki nálam ennél jobban ért az oktatáshoz, az pontosan meg tudja erősíteni, hogy az épület az csak az egyetlen, de messze nem a legfontosabb feltétele a színvonalas oktatásnak. Néhány perccel vagy órával ezelőtt jelent meg a legújabb PISA-felmérés, amely újabb romlásról tesz tanúbizonyságot. Azt gondolom, hogy Érdet kivenni az általános oktatási helyzetből, ahogy polgármester úr is elmondta, hát az eléggé visszás dolog. Még egy dolog ezzel a múltkori javaslattal kapcsolatban. Azt gondolom, hogy ilyen fedezet nélküli ígérgetésekkel már-már szándékosan falnak vezetni az önkormányzatot, az semmiképpen sem egy felelős magatartás, főleg nem a Pénzügyi Bizottság elnökétől.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Egyetértek.

 

T. Mészáros András képviselő: Nem akartam hozzászólni, de mégis kell. Azt gondolom, hogy természetesen, ha már Magyarország oktatás ügyét tárgyaljuk, akkor talán kellene az európai oktatásügyet is tárgyalni, majd pedig az egész világét. Engem azért választottak meg és arra is tettem esküt, hogy Érd Megyei Jogú Város problémáival foglalkozom és azt próbálom a legjobb szándékkal és a legjobb tudásommal előre vinni, nem pedig hátrafelé. Azt hiszem, hogy nekünk itt most az érdi oktatásügyet kell megtárgyalnunk, nem pedig az európait, vagy a világot, vagy akár Magyarországét ebben a pillanatban. Lehet azzal egyetérteni, hogy nagyon rossz a helyzet az oktatásügyben, de az igazság az, hogy ennek nem látom a nyomait. Amikor megnézünk egy iskolát, ahol a gyerekek bármilyen oktatásügyi olimpián ilyen szakmában, olyan szakágban matematikából stb. nyernek, akkor annak örülni kell, mert megnyerték azt az oktatásügyi akadályversenyt és ugyanez látszik, ha magasabbra emeljük a lépcsőt és azt mondjuk, hogy nézzük meg, hogy országos versenyeken ott szintén ugyanezek a magyar diákok különböző okok miatt, de mégis jól szerepelnek és a szakmai munkája itt igazolódik a tanároknak és itt nem a fizetésen akarok én senkivel sem vitatkozni, mert az gyalázatosan kevés, én is látom. De az a megoldás, amit most javasoltok, hogy azért, mert Magyarországon a pedagógusoknak a fizetése alacsony, ezért ne fogadjuk el az érdi tankerületnek a beszámolóját, az azt kell mondjam, hogy nevetséges. A másik fele, hogy talán el kellene azon gondolkodni, hogy polgármester úr te amióta polgármester vagy, azóta csődbe viszed a várost. Állandóan ezzel van tele a szád, mint a szegény polgármester panaszai Kosztolányi 2 vagy 3 vagy 4. Akkor minek jelentkeztél, hogy te ezt jobban tudod csinálni édes barátom. Azt mondtad, hogy felvirágoztatod Érdet, hogy itt ez lesz, az lesz, amaz lesz. Milyen jó lesz majd, hogyha te leszel a polgármester és ti jöttök. Mind a 300 kilométer utat pormentesíteni fogjátok 5 év alatt, a nyugdíjasoknak elengeditek a helyi adóját, a lakótelepen megszüntetitek az építményadót. Ezeket ígéretet, hol látjuk ezt most? Javaslom ezeket terjeszd elő és meg fogom szavazni, de azt, hogy egy tényleg jól működő Tankerületnek azért, mert nem értetek egyet avval, ami az oktatáspolitikával történik jelen pillanatban ma Magyarországon, azért az érdi Tankerületének a vezetőjét, illetve a Tankerület munkáját óhajtjátok leminősíteni azzal, hogy nem veszitek tudomásul, az mégiscsak cinikus és mosolyogni való.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Drága képviselő úr, próbálod összemosni a két vonalat, tehát az állami oktatáspolitikának a kritikája egy dolog, hogy a Tankerület itt hogy végzi a munkáját, majdnem teljesen más dolog és a kettőt nem is biztos, hogy ugyanúgy minősíteném. Tulajdonképpen az, hogy a Tankerület a szűkös lehetőségei között hogy működik, hogy mekkora mozgásteret hagy nekik az oktatási államtitkárság azt nem tudom, csak sejtem. Szerintem végtelen keveset. Személyesen kiegyensúlyozott, intenzív és jó a szakmai-politikai együttműködésem a Tankerület vezetésével, tehát nekem  nincs gondom, ami esetleg kritikaként megfogalmazható azt most hagyjuk, mert nem ér annyit az egész történet. Amiről mi beszélünk az az, hogy Magyarország hova halad, a magyar oktatáspolitika. 1993-ban érettségiztem, akkor a gimnáziumi osztálytársaim közül a legjobb tanuló az tanárnak ment, matematika-fizika szakos tanárnak, fel is vették maximális pontszámmal és el is kezdett oktatni, tanítani a III. Béla Gimnáziumban. Ma már Stuttgart mellett egy bankban dolgozik. Gyökeresen megváltoztak a viszonyok, elöregedett a pedagógustársadalom, mert nincs utánpótlás. Egyszerűen a tanárok többsége 50 pluszos, lasszóval kell fogni tanárt. Amikor olyan híreket olvasunk, hogy fizika szakra, illetve kémia szakra 21-en jelentkeztek országosan a mostani felvételin, akkor az embernek az esze megáll, tehát hova megyünk, hova tartunk? Ha ezen most nem változtatunk, márpedig a Kormány - jóindulattal fogalmazok - lebegteti a döntést, akkor ebből semmi jó nem jön ki a végén, mert egy országnak a megújulását, egy nemzetnek a fejlődését igenis az oktatáspolitika határozza meg, de szerintem ez trivialitás. Ez az egyik része, a másik része meg az, hogy a Tankerület hogy van. Itt most az a kritika tárgya, hogy nem jött el a Tankerület vezetője, nem képviseltette magát a bizottsági ülésen, sem a Közgyűlésen. Közben azt a tájékoztatást kaptam a kollégáktól, hogy a meghívó kiment, azt megkapta, tehát a kritika tárgya mindössze ez legalábbis a részemről. Nem akarom megspórolni, látom az igyekezetet az illetékes szakbizottság elnökén keresztül, hogy lenne igény arra, hogy meghallgassák őket. Most el kell dönteni, hogy úgy hallgatjuk meg őket, hogy ezt most elengedjük és elfogadjuk vagy úgy, hogy ezt leszavazzuk és ezzel egy erős jelzést adunk. Nem tudom a korábbi években mi történt, mert ez a probléma eddig így nem volt élére állítva, lehet, hogy a covid miatt, most viszont én is jó ötletnek tartanám, hogyha Rigó Katalin, Dózsa Lajos - bár ő megjelent a szakbizottsági ülésen – itt lenne akár közöttünk és a bizottság ülésen is. Nekem erről ennyi a véleményem, ne keverjük össze az állami politika kritikáját a Tankerület munkájának értékelésével. Csak ennyit szerettem volna mondani. Meg még annyit, hogy mi volt ez a szegény kisgyermek állandósult panaszai? Szóval nem ugyanazt a mozit nézzük, de ezt annyiszor elmondtad te is, mint ahogy én is, hol én kezdtem és te válaszoltál, hol fordítva. Akkor most elmondom még egyszer. Elvontátok azokat a forrásokat, amelyekkel korábban ti rendelkeztetek, nekünk viszont nincsenek meg: Az éves szintű 700 millió forintos plusz bónusz működési támogatást, amit a 2010-es évekbe végig megkapott Érd, alattunk ez már nem jár, tehát 2020-ba már nem jött, de 2019-ben, mikor még ti voltatok, volt az utolsó. Ez mekkora lenne ma a jelenértéken? Olyan 1,2 milliárd forint. A következő ilyen tétel a gépjárműadó, kb. fél milliárd forint, ennek a helyben maradó része a 40%. Ebből lehetne kátyúzni, utakat építeni, járdát csinálni, pormentesíteni a 300 kilométert. A reklámadót most nem veszem ide. A helyi iparűzési adót annyiban hagyjuk, hogy az 1%-os fejlesztésnek a kompenzációja nem volt teljes, részleges volt, nem panaszkodhatunk, mert a többiekhez képes emberes, amit Érd a Kormánytól ebben a vonatkozásban megkapott, mert volt, akinek 0 forint jutott. Tatabánya és Szombathely volt ilyen például. De mondanám azt, hogy az milyen döntés már, hogy ezt a várost berakják a szolidaritási hozzájárulásra kötelezett önkormányzatok közé. Az nonszensz, hogy eddig 350 millió forint sarcot kellett befizetnünk azért, mert leemelték vagy lehúzták a iparűzési adóerő képesség határát. Ezek mind olyan elvonások, amelyeket helyben nem lehet kezelni. Meg lett tiltva az adóemelés, meg lett tiltva bármilyen díjemelés. Ezekhez az ember nem szívesen nyúl természetesen, de ahogy mondtam, olyan mintha beneveznénk egy maraton futásra, de a kezdet kezdetén belelőnének kettőt az egyik lábunkba, a másik térdünkbe és közben röhögnének rajtunk, hogy na, milyen gyengén muzsikálsz öreg. Én ezt így látom sajnos.


Gregus László, a Köznevelési, Művelődési és Ifjúsági Bizottság elnöke: A Bizottság támogatta ezt a beszámolót azzal, hogy természetesen a Közgyűlésen majd itt lesz a Tankerület vezetője és azokat a kérdéseket, amelyek részben a Bizottság előtt már megfogalmazódtak, illetve hát válasz híján meg sem fogalmazódtak, majd itt feltesszük. Ez sajnos nem történt meg. Nem az a bajom nekem sem, csatlakozva polgármester úrhoz, hogy ez a beszámoló, amit a Tankerület vezetője letett elénk, az valótlanságokat tartalmazna. Egyetértek képviselőtársammal, T. Mészáros Andrással, hogy mondhatjuk, hogy nagyon sok tekintetben sikertörténet az érdi oktatás, de elég egyoldalú ez a beszámoló. A kérdések nyilvánvalóan arra vonatkoznának, amiről nem beszélt, amit diszkréten elhallgatott és tudok hivatkozni a múlt heti reggeli élőláncra Érden, amin 463 szülő, diák és nagyon sok tanár vett részt, nevét adva a táblákkal: az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium, az Érdi Móra Ferenc Általános Iskola, az Érdi Batthyány Sportiskolai Általános Iskola és még jó néhányan. Azért-e, mert tudják, hogy kolléga voltam 40 évig, vagy azért mert tudják, hogy én vagyok az oktatási bizottság elnöke, ömlött belőlük a panasz. Mi másért jöttek volna ki abban a rossz időben reggel fél 8-kor Érd városában élőláncot alkotni? Beszélni kell ezekről a panaszokról. Úgy tűnik, hogy a Tankerület vezetőnője erről nem szívesen akar beszélni, persze értem én, hogy miért nem, de azért a teljes képhez az is hozzátartozik, úgyhogy én egyetértek Szűcs Gábor alpolgármester úrral, hogy válasszuk ketté a két beszámoló elfogadását és ilyen formában szavazzuk meg úgy, hogy hallgassuk meg a két vezetőt személyesen is.


Szűcs Gábor alpolgármester ügyrendi: Kedves Képviselőtársaim! Mindenkit arra kérek, hogy próbáljunk meg az előterjesztésnél ragadni. Ez az egyik, a másik pedig, hogy mint előterjesztő három határozati javaslatra bontottam. Kinek mi a szíve döntése, vagy tudomásul veszi, vagy nem veszi tudomásul. Azt javasolnám amúgy, hogy mind a kettőt fogadjuk el és egy következő Közgyűlésre hívjuk meg az intézményvezetőket és akkor nyissunk erről egy tartalmasabb, vagy hosszabb beszélgetést akár.

 

T. Mészáros András képviselő: Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy akkor majdnem mindenben egyetértünk, csak én úgy látom, hogy a Gregus László bizottsági elnök úr meg a polgármester úr hozta fel az országos oktatáspolitikai hátrányait és nehézségeit, miközben azért szeretném mindenkinek elolvasni az előterjesztés címét: ,,Az érdi köznevelési intézmények, iskolák 2021/2022 tanévben végzett munkájáról” szólna ez az előterjesztés és ennek a tudomásul vétele, vagy nem tudomásul vétele volna a téma. Egyáltalán az a kérdés, hogy tudomásul vesszük-e, nem úgy merült fel, hogy mert nem volt itt, hanem mert rossz a magyar közoktatás és szégyelljük magunkat. Másrészt az, hogy megismétled ugyanazokat az obligát és demagóg panaszokat, hogy bármit elvettek volna ettől az önkormányzattól az elmúlt 3 évben, miközben mindig több pénze volt az önkormányzatnak üzemelésre, működésre mint 2019. október 13-áig, az meg egyszerűen hazugság polgármester úr. Így szembe hazudod ezt a Közgyűlést, ezt a várost. 70.000 embernek mondod azt, hogy neked milyen csődhelyzeted van. Továbbra is azt tudom mondani, hogy nem igaz. Egyszerűen ha összeadjuk azokat a pénzeket, amik adóban, egyéb támogatásban, egyéb ügyben bejöttek, mindig több pénz volt üzemelésre mintsem az előző önkormányzati ciklusokban. Egy hároméves tehetetlenség, aminek köszönhető, hogy Érd nemhogy fejlődne, hanem éppen visszafele próbál meg haladni minden tekintetben. Lásd, az előbb volt egy olyan előterjesztés, hogy megszüntetjük az utcai szolgálatot, majd valaki más helyettünk elvégzi. Előtte voltak és majd lesznek még olyan döntések a mai napon, amikor ezt szervezzük vissza, azt verjük szét, leállítjuk a kézilabda finanszírozását.

 

Dr. Csőzik Láazló polgármester: Mindez köszönhető az általad képviselt Kormány áldásos intézkedéseinek. A tények makacs dolgok. 700 millió forint volt, nincs. 250 millió forint volt, nincs. Mi nem kaptunk többet. Miről beszélsz? Az a hazugság, hogy ez hazugság, de majd megvitatjuk.

T. Mészáros András képviselő: Az a hazugság, hogy össze-vissza beszélsz és hazudsz. A normatívákat oly mértékben emelték…

 

Dr. Csőzik László polgármester: Annyiszor elmondtuk már ezt. Nem így van. Megfosztottak minket a minket megillető saját adóbevételeinktől, elvették tőlünk azt a plusz bónusz működési támogatást, amit te a regnálásod utolsó 10 évében minden áldott évben megkaptál. Neked nem kellett fizetned szolidaritási adót, nekünk kell. Nem tudom, hogy miről beszélsz. Itt volt a covid, elszaladtak a rezsiköltségek. Tegnap a Fidesz frakció nem szavazta meg azt az indítványt, hogy kapjanak az önkormányzatok ársapkát a rezsire. Egyedül a Gulyás Gergely, akivel volt szerencsém tárgyalni ebben az ügyben, benne volt annyi lelkiismeret, hogy igennel voksolt rá. Dr. Aradszki András országgyűlési képviselő úr például nem szavazta meg. Itt lett volna a lehetőség, hogy kihúzzák a csávából az érdi önkormányzatot is, meg a többieket is, de nem gondolták fontosnak. Ezekről lehetne még a végtelenségig vitatkozni, beszélgetni, de nem szeretnék ennél a napirendi pontnál.


Lengyel Péter képviselő: Két rövid megjegyzésem lenne az előző vitához. Az egyik, hogy az elhangzott, hogy mekkora támogatást kap az oktatás országosan is, hogy micsoda magas színvonalon működik, amit nem kívánok senkitől elvitatni, azonban méltatlanul  - és Gregus László bizottsági elnök úr is említette ezt az élőlánc kapcsán - kimaradnak ebből a szülők és a diákok erőn felüli teljesítései. A másik pedig elő fog kerülni még többször. Minden egyes alkalommal előkerül T. Mészáros András és az itt jelenleg nem jelen nem lévő Simó Károly folyamatos mantrája, hogy mennyivel több az összeg, amit a város kap. Nominálisan valóban, néhány dolgot felejtenek ki ezen egyenletből, egyrészt az inflációt, másrészt a dinamikus lakosságszám növekedést és az ezzel járó megnövekedett kiadási előirányzatokat a kötelező feladatokra, úgyhogy ezt kellene párhuzamba állítani minden esetben uraim.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Akkor három szavazás vár ránk. Felteszem szavazásra az elsőt, ami arról szól, hogy a Tankerületi Központ munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul vesszük.

Az előterjesztett határozati javaslat:

  1. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.
  2. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő:        továbbításra – 8 nap

Felelős:           Dr. Csőzik László polgármester”

 

 

A szavazásra feltett határozati javaslat:

„Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő: továbbításra – 8 nap

Felelős: dr. Csőzik László polgármester”

 

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének jelenlévő 16 tagja 13 igen szavazattal, 3 nem szavazattal, tartózkodás nélkül a következő határozatot hozta:


Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének

267/2022. (XI. 24.) határozata

 

az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztató tudomásul vételéről

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő: továbbításra – 8 nap

Felelős: dr. Csőzik László polgármester

 

      A határozati javaslatról a Közgyűlés az alábbiak szerint szavazott:

 

Andrasek Mónika

Igen

Antunovits Antal

Igen

Dr. Asztalos Éva

Igen

Dr. Bács István

Távol

 

Balla Imre

Igen

Csépán István

Igen

Dr. Csőzik László

Nem

Csornainé Romhányi Judit

Nem

Demjén Attila

Igen

Fülöp Sándorné

Igen

Gál Alex

Igen

Gregus László

Nem

Lengyel Péter

Igen

Simó Károly

Távol

Szűcs Gábor

Igen

Tekauer Norbert

Igen

Tetlák Örs

Igen

T. Mészáros András

Igen

 


Dr. Csőzik László polgármester: Felteszem szavazásra az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum munkájáról szóló tájékoztatót.

 

Az előterjesztett határozati javaslat:

  1. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Tankerületi Központ 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.
  2. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő:        továbbításra – 8 nap

Felelős:           Dr. Csőzik László polgármester”

 

 

A szavazásra feltett határozati javaslat:

„Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő: továbbításra – 8 nap

Felelős: dr. Csőzik László polgármester”

 


Érd Megyei Jogú Város Közgyűlésének jelenlévő 16 tagja 16 igen szavazattal, nem szavazat és tartózkodás nélkül a következő határozatot hozta:

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének

268/2022. (XI. 24.) határozata

 

az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztató tudomásul vételéről

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érdi Szakképzési Centrum Kós Károly Technikum 2021/2022. tanévben végzett munkájáról szóló tájékoztatót tudomásul veszi.

Határidő:        továbbításra – 8 nap

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester

     

A határozati javaslatról a Közgyűlés az alábbiak szerint szavazott:

 

Andrasek Mónika

Igen

Antunovits Antal

Igen

Dr. Asztalos Éva

Igen

Dr. Bács István

Távol

 

Balla Imre

Igen

Csépán István

Igen

Dr. Csőzik László

Igen

Csornainé Romhányi Judit

Igen

Demjén Attila

Igen

Fülöp Sándorné

Igen

Gál Alex

Igen

Gregus László

Igen

Lengyel Péter

Igen

Simó Károly

Távol

Szűcs Gábor

Igen

Tekauer Norbert

Igen

Tetlák Örs

Igen

T. Mészáros András

Igen

 


Dr. Csőzik László polgármester: A harmadik pedig az Érdi Tankerületi Központ vagyonkezelési szerződésben vállalt beruházásokkal, felújításokkal összefüggő tájékoztatási, beszámolási kötelezettségének előírása, miután értékelésünk szerint nem teljesítette azt a 2019., 2020. és 2021. évek vonatkozásában.

 

Az előterjesztett és szavazásra feltett határozati javaslat:

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése megállapítja, hogy az Érdi Tankerületi Központ a vagyonkezelési szerződésben vállalt, a kezelt vagyon értékének megőrzésével kapcsolatos beruházásokkal és felújításokkal összefüggő előzetes tájékoztatási, továbbá beszámolási kötelezettségét a 2019-2021. évek vonatkozásában nem teljesítette.

A közgyűlés felkéri a polgármestert, hogy az Érdi Tankerületi Központ szerződésben vállalt kötelezettségének érvényesítésére tegye meg a szükséges intézkedéseket.

Határidő: 2022. november 30.

Felelős: dr. Csőzik László polgármester”

 

 

Érd Megyei Jogú Város Közgyűlésének jelenlévő 16 tagja 15 igen szavazattal, nem szavazat nélkül, 1 tartózkodással a következő határozatot hozta:

 

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének

269/2022. (XI. 24.) határozata

 

az Érdi Tankerületi Központ vagyonkezelési szerződésben vállalt tájékoztatási, beszámolási kötelezettsége elmulasztásának megállapításról

 

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése megállapítja, hogy az Érdi Tankerületi Központ a vagyonkezelési szerződésben vállalt, a kezelt vagyon értékének megőrzésével kapcsolatos beruházásokkal és felújításokkal összefüggő előzetes tájékoztatási, továbbá beszámolási kötelezettségét a 2019-2021. évek vonatkozásában nem teljesítette.

 

A közgyűlés felkéri a polgármestert, hogy az Érdi Tankerületi Központ szerződésben vállalt kötelezettségének érvényesítésére tegye meg a szükséges intézkedéseket.

 

Határidő:        2022. november 30.

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester

 

     

A határozati javaslatról a Közgyűlés az alábbiak szerint szavazott:

 

Andrasek Mónika

Igen

Antunovits Antal

Igen

Dr. Asztalos Éva

Igen

Dr. Bács István

Távol

 

Balla Imre

Igen

Csépán István

Igen

Dr. Csőzik László

Igen

Csornainé Romhányi Judit

Igen

Demjén Attila

Igen

Fülöp Sándorné

Igen

Gál Alex

Igen

Gregus László

Igen

Lengyel Péter

Igen

Simó Károly

Távol

Szűcs Gábor

Igen

Tekauer Norbert

Tartózkodik

Tetlák Örs

Igen

T. Mészáros András

Igen