8. NAPIRENDI PONT

 

Tárgy: Az Érd Médiacentrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évi üzleti tervének elfogadása

Előadó:               dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:          Kling József ügyvezető-főszerkesztő

 

Dr. Csőzik László polgármester: Az indokolás részben tévesen szerepel az, hogy televíziós műsor sugárzás. Ez a mai helyzetről szól, de már itt többen érintették, hogy változtatnunk kell az egyes intézményeknek, cégeknek, az Érd Médiacentrum Kft-ben is lesz karcsúsítás, racionalizálás, hatékonyságnövelés, ezt mindenki így tekintse.

 

Kling József Érd Médiacentrum Nonprofit Kft. ügyvezető-főszerkesztő: Csak szeretnék valamit tisztázni, mert a Fidesz frakció módosító indítványában, ami az Érd Médiacentrum Kft. részére televízió szolgáltatást nyújtására tervezett bruttó 32 millió forint finanszírozást javaslom 30 millió forinttal csökkenteni. Az indoklás a fontos, hogy az Érd Médiacentrum ügyvezetőjének elmondása szerint, jelenleg az Érdi tévé egy YouTube-csatornát jelent, amelyre felkerülnek az Érd FM podcast adásainak felvételei, erre évente ilyen jelentős összeget az önkormányzat nem engedhet meg magának. Csak szeretnék tisztázni valamit, hogy ilyet soha az életben nem mondtam. A Pénzügyi Bizottság ülésén jelen volt több képviselő is, akik most is jelen vannak, akik ezt tanúsíthatják. Simó Károly képviselő úr megkérdezte tőlem, hogy a város költségvetésében szerepel egy érdi tévé sor 32 millió forint és hogy az mit jelent? A saját költségvetésünkkel voltam elfoglalva, a város költségvetésébe nem volt se időm, se módom betekinteni. Nem tudom, hogy abban a költségvetésben van érdi tévé, akkor is értetlenségemnek adtam hangot, hogy fogalmam sincs, hogy miről beszél, mert ha nekem azt mondja valaki, hogy Érdi tévé, akkor én az Érdi tévére gondolok, amit 3 évvel ezelőtt bezártunk. Úgyhogy itt szeretném tisztázni azt, hogy az Érdi tévé nem létezik, ergo YouTube-csatornát nem jelenthet. Az Érdi Médiacentrum egyik lába az a lekérdezhető audiovizuális tartalomgyártás, ami heti rendszerességgel készülő videofilmeket, podcasteket és rádióbeszélgetéseket jelent, plusz a fotós anyagainkat. Ide tartozik a fotós kollégák bére és a tartalomgyártáshoz szükséges eszközök költsége. Ezek a tartalmak, és akkor talán itt jön a félreértés többek között az erre leginkább alkalmas YouTube csatornánkon jelennek meg, illetve a TikTok csatornánkon, a Facebook oldalunkon és az Érd Most! online felületén. Ez egy összetett kérdés és hangsúlyozom, soha nem állítottam olyat, hogy 30 millió forintért ha ez egyáltalán fedi ezt a város költségvetésében jelentkező sort, hogy ez arról szólna, hogy ezt egy YouTube csatornára dobja ki a város. Nem beszélve arról egyébként, hogy ebben az indoklásban ott van az, hogy a YouTube csatorna minthogyha értékvesztést jelentene. Hozzáteszem, hogy jelenleg minden videós formátumnak az adekvát platformja az a YouTube csatorna.


Simó Károly képviselő: Ahogy Te is mondtad polgármester úr az előterjesztésben is szerepel, hogy tévé. Egyébként köszönöm ügyvezető igazgató úrnak, hogy összefoglalta ezt és nem kell nekem újból elmondanom mindazt, hogy nincs érdi tévé, lényegében hogyan működik. A lényegét tekintve gyárt valamilyen tartalmakat és azok felkerülnek különböző médiaplatformokra. Valóban kimaradt a TikTok belőle, de lényegét tekintve a YouTube csatornáról van szó. Az a helyzet, hogy a módosító javaslatban azért erre az összegre még mindig maradt 2,5 millió forint és szeretném tájékoztatni, nyilván nem az üzleti tervről van szó, hanem valóban a költségvetésben szó szerint így szól az a sor, hogy televíziószolgáltatás vásárlása. Akkor itt két feladat van, ha ez nem igaz. Az egyik, hogy akkor ezt a költségvetésben módosítani kell, hogy nem televízió szolgáltatás vásárlására fordítja az önkormányzat a 32 millió forintot, hanem valami egyébre, tehát akkor fel kell vállalni és módosítani kell így a költségvetést. Egyébként pedig az Érd Médiacentrum tekintetében továbbra is tartom azt a kritikát, hogy a függetlenségnek még a látszata is csak a nyomokban látható. Abszolút nem független, nem pártatlan, hanem elfogult, és azt gondolom, hogy ezt az összeget, ezt a 220 millió forintot, amit erre szán az önkormányzat, az előbb a költségvetésben beszélgettünk, hogy milyen helyzet van, én azt gondolom, hogy ez pénzkidobás így ebben a formában. Még az is fontos szempont, hogy kiderült az üzleti tervből, hogy bár az előterjesztésben az szerepel, hogy nem nőtt az összeg, azért az üzleti tervben az ügyvezető úr elmondta, hogy valójában 20 millió forinttal növekedtek a költségei az Érd Médiacentrumnak előző évhez képest. Tény, hogy volt egy maradványa és abból finanszírozott, de mégiscsak növekedtek a költségei egy olyan tevékenységnek, ami gyakorlatilag azt gondolom, hogy pártpolitikai célokat szolgál a városvezetés érdekében. Ezt az előterjesztést nem javaslom támogatni.

 

Kling József Érd Médiacentrum Nonprofit Kft. ügyvezető-főszerkesztő: Simó Károly képviselő úrral már évek óta játsszuk ezt a meccset, hogy mi mennyire vagyunk elfogultak, meg nem elfogultak. Szerintem, akinek a kormánymédiáról bármilyen benyomása is van, az nagyon jól látja, hogy tényleg nem akarok semmilyen vitát nyitni, hiszen polgármester úr is jelezte, Simó Károly képviselő úr is jelezte, hogy szeretnének nagyon konstruktívak lenni. Elkezdhetnék itt dobálózni, ezzel, de nem kezdek el, mert tényleg semmi értelme. Maradjunk a számoknál. Azt, hogy a kormánymédia hány sajtópert vesztett el, kiket sározott be, kiket nem, hogy mit kéne képviselnie itt egy képviselőnek ebben a teremben a pártpolitikáján kívül, meg mit nem. Tényleg nem akarok senkit kioktatni. Nagyon fontosnak tartom például a tranzakcióanalízist, amiben játszmákról van szó, én nem akarok játszmázni. Szeretném, hogyha itt mindenki arról beszélne, hogy ennek a városnak ebben a nagyon nehéz helyzetben jobb legyen, és mi, mint az Érd Médiacentrum, tényleg mindent megteszünk, hogy ezen segítsünk, ezért merült fel például a rádió átalakítása. Tisztázzuk a számokat tisztelt képviselő úr. 220 millió forintot kérünk, egy fillérrel sem többet, mint tavaly, már ez is szerintem önmagában ordító tény, hogy egy olyan, egyébként a KSH által nyilván nem legitimált inflációs világ van, ami nagyjából 20 %, de hivatalosan 3,4 % vagy 4 %. A tavalyihoz képest ugyanannyi pénzt kérünk az önkormányzattól, szerintem ez már önmagában itt elég, és itt akár be is fejezhetném. 220 millió forint volt tavaly, 220 millió forint most. Ha valaki bemegy a CBA-ba, vagy bemegy az InterSpar-ba, akkor nagyon jól látja, hogy ez nem ugyanannyi. Azt a húslevest, amit három évvel ezelőtt ugyan azokból az alapanyagokból el lehetett készíteni, azt ma csak úgy lehet elkészíteni, hogyha a séfnek nem fizetünk semmit, vagy a húslevesben nincsen hús. Az a húsleves, amire vágyunk abban az étteremben, ahova jártunk, ergo már nem létezik, maximum csont. Azt szeretném még hangsúlyozni, hogy 2023-ban, amikor hivatalosan is 17 % volt az infláció és a papírárak elszaladtak a háromszorosára, 250 millió forintot kértünk, ahhoz képest ugye 30 millió forintot megtakarítottunk az elmúlt évben. A jelenleg kért 220 millió forint közelebb áll a 2022-es évhez, amikor 215 millió forintot kértünk. Komolyan mondom, nem akarok nagyképű lenni, de csinálja ezt utánunk valaki, legyen olyan kedves, mert mi folyamatosan spórolunk. Az A3-as újság, ami heti rendszerességgel jelent meg 2021-ben utoljára került 30 millió forintba, ezt megfeleztük mind a méretet, mind pedig a megjelenést, A4-es lett, és 2025-ben az A4-es méret 26 lapszám, 28.334.000 forint. Ezek azért beszédes számok. Hozzátenném tisztelettel, hogy a nyomdaköltségeket és a terjesztői költségeket olyan cégeknek fizetjük ki, akik Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartoznak, vagyis a kormányéba. Hogyha képviselő úr azt kéri, hogy ezeket vegyük el és tényleg csukjunk be mindent, és akkor tulajdonképpen a politikai nézetének körébe tartozó cégektől kéri, hogy vegyük el ezt a pénzt, hiszen mi ezt odaadjuk népiesen szólva a Fidesznek. Azért a Fidesznek adjuk, mert mindenkit kinyírtak maguk körül, tehát esélyünk sincs arra, hogy másnak adjuk. Ha most A3-as formátumban létezne az újság, amit 2022-ben lefeleztünk és heti rendszerességgel jelenne meg - mindannyiunk fájdalma, hogy ez nem így van, 75 millió forintot kellene kérnem érte, hogy ki tudjuk fizetni jelenlegi árakon a Fidesz-közeli cégeknek.

 

László Ferenc Polgármesteri Hivatal kommunikációs vezető: Azért tartom fontosnak, hogy én is megszólaljak ebben az ügyben, mint a városháza kommunikációs vezetője, az önkormányzat sajtófőnöke, mert amikor évekkel ezelőtt idejöttem a városháza szolgálatába –miután valamelyest értek a médiapiaci szakmai kérdésekhez, a médiapiac alakulásához – a Médiapiac nevű szaklapnak voltam a főszerkesztője korábban, azt kérte tőlem polgármester úr, hogy úgy alakítsuk át az Érd Médiacentrumot, hogy az minél hatékonyabban működjön, minél több embert érjen el és emellett a lehető legtakarékosabban bánjon az érdi adófizetők pénzével. Ennek jegyében hajtottunk végre nagyon fontos és több intézkedést is. Részben ez volt a tévé bezárása, hiszen igazolható volt, hogy ezt senki nem nézi, vagy nagyon kevesen nézik, tehát túl sok pénzt költöttünk arra, hogy nagyon kevés embert érjünk el. Másrészt pedig ennek jegyében történik meg – szintén hallgatottsági adatok alapján – olyan hallgatottsági adatok alapján, amit az NMHH készít, az állami médiahatóság, a rádió bezárása, ami reményeink szerint 15-20 millió forint spórolást jelent ebben az évben. Ha innen nézzük, akkor több évre lebontva akár 100 millió forintot fogunk megspórolni nagyjából 2028-2030-ig az érdi adófizetőknek. Azt gondolom, hogy ez egy fontos előrelépés. Örülök, hogy rászántuk magunkat, örülök, hogy egyébként ezt a dolgot polgármester úr támogatta, és azt mondta, hogy vigyük előre ezt az ügyet. Ugyanakkor azért azt megjegyezném, hogy lehet, hogy ez csak nálunk létezik, ugyanis most megnéztem az MTVA költségvetését, képviselő úr naponta kétszer annyit költenek, mint mi egész évben költünk az Érd Médiacentrumra. Arról a közmédiáról beszélünk, ahol milliárdokról van szó. Arról a közmédiáról beszélünk, aminek külső munkatársa volt a miniszterelnök sajtófőnöke. Arról a közmédiáról beszélünk, ahova rendszeresen bejár a miniszterelnök úr sajtónyilatkozatokat tenni, mert kérdéseket nem kap. Arról a közmédiáról beszélünk, ahol a miniszterelnök facebook-oldalának a kezelője sajtófőnök lehetett – Kobza Miklósról beszélünk. Ehhez képest propagandát emlegetni az önkormányzati médiával kapcsolatban, inkább nem fejtem ki és hosszasa lehetne még sorolni egyébként a közmédia problémáit. Az szerintem abszurdum, hogy ilyen pénzekről beszélünk a közmédia viszonylatában. Még egyszer hangsúlyozom, naponta kétszer annyit költenek, mint összesen egész évben az érdi önkormányzat a médiára. Ami pedig az önkormányzati médiát illeti, azt gondolom, hogy nagyon fontos ennek az újságnak a léte és ennek az újságnak a létezése. Le lehet természetesen nullázni az Érd Médiacentrum költségvetését, hiszen önként vállalt feladat ezt pontosan tudom, de ezt az újságot szeretik az érdiek és keresik az érdiek. Szerintem szinte minden önkormányzatnak van újságja. Tudok falusi újságokról is, amik megjelennek alapvetően tájékoztatási funkcióval és szerintem ne vegyük el az érdiektől ezt az újságot.


Tetlák Örs képviselő: Az azért bennem is felmerült, hogy az élet az nem 2024-ben és nem 2019-ben indult, hanem volt itt korábban is helyi média. Hogyha elfogultságról és mondjuk pártatlan tájékoztatásról beszélünk, azért arra a korszakra többen emlékszünk, ami össze nem hasonlítható azzal, ami mondjuk az utóbbi öt évben történt. Nem mondom, hogy nem voltak nekem is adott esetben tartalmi kritikáim a helyi médiával kapcsolatban, de azért tényleg kezeljük már helyén, mert ami 2019-ig ment, meg ahhoz képest, ami 2019 óta történik, az azért más. Nem hasonlíthatnám össze a közmédiával az érdi médiát, főleg azért mert nyilván nagyságrendi különbségek vannak. A közmédia az olyan szinten nem közmédia már, lassan nem is média, ami szerintem abból a szempontból nem szerencsés, hogy lehetetlen olyan összehasonlítást tenni, amiből ne jönne ki az érdi média nagyságrendekkel jobban. Az üzleti tervben olvastam, hogy a hallgatottsági adatok 2023 óta csökkennek a rádió tekintetében. Ezt szomorúan hallom és úgy gondolom, hogy ennek nem az az oka, hogy rossz a műsor, én kifejezetten szeretem az érdi rádiót hallgatni, de nyilván nagyon meg kellett, hogy változzanak a fogyasztói szokások, hogyha egyre kevesebben hallgatják. Gondolom, hogy ez igaz az összes többi helyi rádió esetében is, nem vagyunk mi kirívóak abból a szempontból, hogy kevesebben hallgatnak helyi rádiókat. Eldöntött kérdés-e, hogy visszaadjuk-e ezt a frekvenciát, mert a következő bekezdésben ezt írod, hogy ezzel tudtok segíteni, hogy ezt visszaadjuk. A frekvencia visszaadásával kapcsolatban nekem meg van egy olyan félelmem, hogy kapunk majd Kossuth rádió színvonalú hírműsort a visszaadott frekvenciánkra, amit azért kerülnék. Meg kell húzni a nadrágszíjat, mindennel legyünk takarékosak, borzasztó a város helyzete, minden kiadott forintért együtt zokogunk, de azért azt ne csináljuk már, hogy Kossuth rádiót kelljen hallgatni a frekvenciánkon.

 

Dr. Csőzik László polgármester: A rádió megszüntetése, vagy átalakítása még nem teljesen eldöntött tény. Nem szívesen engedem el, nagyjából nekem is ezek a kétségeim. Minden racionális érv amellett szól, hogy el kell engedni. Sajnos láttam ezeket az NMHH-s felméréseket. Mondok egy durva példát, nagyjából 7 %-on vannak a műsorok. A Bundáskenyér például jobb 2023 elején fokozatosan csökken le, 5, 4, 3, de már van olyan sáv, hogy 1 % alá, és ez a rádióhallgatók közül 1 %, nem a teljes népesség körében, ez nagyon csekély. Sajnos hallani, hogy alig telefonálnak be, már megszűnt. Miért? Mert minden alakul át, az internet világa felé és beköszöntött a podcast korszak és irtózatosan népszerű lett. Körülbelül 2022 vége, 2023 eleje. Itt most azt kell majd eldönteni, de én ebben nagyon óvatos duhaj vagyok, hogy megéri-e ezt a költségcsökkentést meglépni pont az ilyen veszélyek miatt, amit a képviselő úr is mondott, vagy sem. Ha az a döntés születik, hogy a frekvenciát visszaadjuk, az nem jelenti egy az egyben azt, hogy minden megszűnik, ami rádiós jellegű műsor, tartalomgyártás, hanem azt jelenti, hogy átköltözünk a digitális világba, a podcast dimenziójába, nagyjából ezt lehet mondani. Sok időt töltöttem azzal, hogy beszéltem vidéki rádió, magánrádió vezetőjével, tulajdonosával, beszéltem önkormányzati rádiók vezetőivel, beszéltem országos rádió vezetőivel. Sajnos mindenki azt mondja, hogy nincs nagyon jövője és nem éri meg ennyi pénzt arra áldozni, hogy legyen sugárzó rádióm, de a szívemhez annyira közel áll, hogy irtózatosan nehezen engedem el lélekben. Többen bólogatnak, szerintem a csapatból is vannak ezzel még így, ezért került sor arra, hogy most nem változtattunk az eredeti forgatókönyvön, ez az üzleti terv, ez a múlt évnek a tovább gyűrűzése, áprilisig ez a struktúra van és, ha csinálunk egy átállást, az körülbelül májustól lehet. Kling József ügyvezető főszerkesztő úr ebben határozottabb, eltökéltebb, mint én, mert ő látja napi szinten. Én egy kicsit a rádióhallgatók szempontjából is nézem. E egy biztos, hogy olyan jó érzés, hogy mondjuk szombat délután beülök a kocsiba, bekapcsolom az érdi rádiót és jó beszélgetéseket hallgatok. Azt mondom, hogy ez valami elképesztő, hogy a mi városunkban a közösségi médiaszerű tartalomgyártás folyik, jó hallgatni, jó a Bundáskenyér is. Amit lehet ebből a kis pénzből, szerintem kihoztatok belőle, nemcsak a reggeli blokkra értem, csak közben alig hallgatja valaki. Amikor egyetemista koromban a Magyar Televíziónál dolgoztam, akkor a mentorom mindig azt mondta a helyi rádiózásra, hogy onnan lehet tudni, hogy van értelme a helyi rádiónak és hogy jó a helyi rádió, hogyha bemész a fodrászodhoz, akkor az szól. Na, most a fodrászomat Juditnak hívják, nem nagyon hallottam még nála az érdi rádiót, de ez most csak egy dolog. Nyilvánvalóan biztos érzékelitek, hogy a világ nem abba az irányba megy. Az ember beül a kocsiba és kihangosítja a telefonját, bekapcsolja a Spotifyt, a YouTube-ot s a többi, és jönnek a streaming szolgáltatók, magyarán akkor ez most a következő két hónapnak lesz a kemény döntése.

 

Kling József Érd Médiacentrum Nonprofit Kft. ügyvezető-főszerkesztő: Nekem nincsen problémám, hogy opponáljam a polgármester urat. Nem értek egyet ezzel a hezitálással, már csak azért sem, mert sürget az idő, ugyanis akkor tudunk minél többet megtakarítani. Hangsúlyozom, hogy ez a megtakarítás már év végén is nyilván jelentkezik, de ez 2028-ig bezárólag jelentkezne, évente mondjuk nagyjából olyan 15 millió forint megtakarítással és hangsúlyoznám, hogy azért nem mondjuk májusra, hanem április 1-jére tenném, nyilván még tárgyalások folynak az NMHH-val jogászokkal stb. Azért is alakult ez így ki, merthogy ez folyamatosan került az üzleti terv tervezése mellé. Az üzleti tervet le kellett adni határidőre, de ez egy hosszú folyamat, ahogy a polgármester úr is mondta, de minél előbb alakítjuk át, vagy adjuk vissza a frekvenciát, annál többet tudunk megtakarítani. Ezt azért nem húznám már és ráadásul a kollégák miatt sem, mert nem szeretném felelős ügyvezetőként őket folyamatos bizonytalanságban hagyni. Minél előbb rendezni kell ezt a kérdést.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Még annyit hadd tegyek hozzá, hogy ahhoz a félelemhez, hogy itt Kossuth rádió, vagy milyen más propaganda fog szólni, hogy 100 frekvencia kiadatlan, nem talál gazdát. Nem business ma rádiót csinálni, pont azért, mert mindenhol meredeken zuhan a hallgatottság. Ezzel a jelenséggel kell szembenézni. Még egy fontos dolog, senki ne gondolja, hogy ez 30-40 millió forintos megtakarítás lehet. A frekvenciadíj 6 millió forint nagyjából és emberekről van szó bocsánat, bér jellegű megtakarításról beszélünk. A legnagyobb pénz mindig a bérköltség. Itt adott esetben munkajogviszonyok szűnnek majd meg, vagy, vagy kerülnek átalakításra, vagy fizetések mértéke, ember van mögötte, tartalmat előállító kolléga, így azért más szerintem az optikája ennek a dolognak,

 

Kling József Érd Médiacentrum Nonprofit Kft. ügyvezető-főszerkesztő: Ha egy olyan rádiót akarnánk felépíteni, ami napi 24 órával mondjuk Érdről szólna, és nemcsak a Bundáskenyérre. Nincs olyan rádió a világon, ami egyetlen műsorra épül, márpedig a mienk, ilyen, akkor 100 millió forintos tételekről beszélnénk, mert ahhoz annak a tartalomnak az előállításához háromszor ennyi ember kellene.


Simó Károly képviselő: Elhallgattalak titeket itt, ahogy különböző státuszból mondtatok dolgokat és körvonalazódik egy olyan kép, hogy valóban igazunk volt akkor, amikor azt mondtuk, hogy túl van finanszírozva az Érd Médiacentrum. Az első, amit szeretnék kiemelni, hogy itt az Érd Médiacentrum üzleti tervéről van szó, és azt gondolom, hogy nem helyes az, hogyha a senki által meg nem választott, akár kommunikációs vezető, vagy egy cégnek az ügyvezetője politikai kioktatást ad. Hadd döntsük el mi képviselőként, hogy itt most mit gondolunk erről. Ez az egyik. A másik az Érdi Újsággal kapcsolatban, nem tudom, fogalmam nincs, hogy kivel terjesztik, nekem nincs ebben érdekeltségem, ezért kár felém ilyeneket emlegetni. Azt tudom, hogy sokan kérdezik, hogy van-e még Érdi Újság, mert lehet, hogy kinyomtatják, de hogy az nem jut el az érdiekhez, az tény. Nem véletlenül kerestek meg nagyon sokan. Tulajdonképpen valahol pdf. formátumban megvan, néhány emberhez eljut, itt a Városházán megtalálható, ha valaki nagyon akarja, de igazából az átalakuló médiafogyasztások nemcsak a tévé, nemcsak a rádió tekintetében, hanem a nyomtatott sajtó tekintetében is arrafelé tendálnak, hogy igazából az igény erre egyre kevesebb. Ami jobban megütötte a fülemet, hogy igazából arról beszélgettetek itt virágnyelven, hogy miután a dollárfinanszírozás az már nem csordogál Amerikából próbáltok valamennyire összerakni egy olyan finanszírozást a következő évi választásokra. Köszönöm polgármester úr, hogy rendre intetted, merthogy az igazság tudom, hogy fáj, és ebben a teremben nagyon sokszor előfordul, hogy nevettek rajtam, és a végén meg mindig kiderül, hogy nekem volt igazam. Ugyanis világosan látszik, hogy a jövő évi választásra készülve virágnyelven azt mondtátok el, hogy próbáltok egy kis pénzt félretenni arra, hogy legyen a propagandára. Még egy témát azért elmondanék. Legutoljára 2020-ban volt Fideszes képviselő az érdi médiában, Szűcs Gábor alpolgármester úrral volt egy vitaműsorunk, aztán gyorsan meg is lett szüntetve az egész. Azóta sem az érdi rádióban, sem érdi tévében – amíg volt – sem máshol meg nem jelenhet Fideszes politikus, merthogy valamiért le vannak tiltva. Azt gondolom, hogy ez így van, ennyit a kiegyensúlyozottságról. Ez azért nem volt 2019-ig ebben a formában. Hozzáteszem Tetlák Örsnek, hogy abban a pillanatban, amikor ő kikerült a Szövetség Érdért Frakcióból hirtelen megvilágosodott és Facebook posztban írta ki azt, hogy valahol a városházán írják talán az Érd Médiacentrum cikkeit, merthogy nem jelent úgy meg Tetlák Örs független képviselőként, mint esetleg alpolgármesterként, úgyhogy szerintem ő is pontosan tudja, hogy miről beszélek. Éppen ezért a finanszírozást tekintve, azt gondolom, hogy ez a pénz, főleg akkor, amikor az előbb arról beszéltünk, hogy milyen költségvetési helyzet van, ez a 220 millió forint, ez minimum 200 millió forinttal több, mint amennyit kellene kapnia a Kft-nek.


Való Viktor képviselő: Az érdi rádióval kapcsolatban elmondanám, hogy egy nagyon színvonalas és szerethető terméknek tartom továbbra is, és én is nagyon sajnálom, hogyha megszűnik. Úgy érzem, hogy ez egy szimbolikus rádió volt Érden, vagy lesz, még ha marad. Magával az Érd Médiacentrum felületein én úgy érzem, hogy azért a pluralitást azt valóban lehetne egy kicsit növelni. Én is hiányolom a különböző frakciókból, a különböző helyi politikusokkal a vitákat, beszélgetéseket, amit szerintem a jövőben pótolni kellene.


Szűcs Gábor alpolgármester: Egészen eddig bírtam, amire kértél bennünket polgármester úr, de azért Simó Károly képviselőtársam utolsó hozzászólása után szerintem nemcsak bennem, de aki nemcsak egy éve, vagy öt éve követi a Közgyűléseket, hanem esetleg még az előző ciklusokban is figyelemmel követte a Közgyűlés munkáját, azokban a nézőkben is elszakadhatott valami. Azt kijelenteni képviselő úr, hogy akár 2014-2019, vagy 2010-2014-es időszakban a helyi médiában az ellenzéknek megszólalási lehetőségei voltak, legalább olyan mértékben, mint most, az eléggé arcátlanság. Elfogadom, hogy kevesen vagyunk már azokból a ciklusokban, akik ezt megéltük, de azért álljon meg már a világ. Azonkívül, hogy úgy szerepelt egy ellenzéki képviselő a helyi médiában akkoriban, hogy hülyét csináltak belőle, meg Szűcs Gábor álmatlan éjszakái című cikksorozatok jelentek meg ilyen teóriákról, és arra saját magatoknak pedig reagált Simó Károly alpolgármester, vagy adott esetben Bács István alpolgármester reagált, vagy bármelyik Fideszes képviselő, amit ti állítottatok, és aztán még reagáltatok róla. Ezt összehasonlítani avval a független, még ha nem is abszolút a legnagyobb európai mércéknek megfelelő, mert ugyanis nincsen humánerőforrás állomány a pluralizmusnak effajta működésére sem igazából tér, azért ez valami tényleg elképesztő arcátlanság. Ezt én, mint ezekben az előző ciklusokban is képviselő, kikérem magamnak képviselő úr, hogy te ilyen valótlanságokat állítasz. Akkor konkrétan olyan szintű propaganda folyt, hogyha Csőzik László ellenzéki képviselőként mondott valamit, akkor a legfinomabb az volt, hogy mit tudom én SZDSZ-árva és a családját kezdtétek el támadni. Ha én mondtam valamit, akkor kommunista voltam. Ezt írtátok le Orlai Sándor elvtárssal az élen.


Tetlák Örs képviselő: Már csak a megszólítás miatt, nem kívántam volna többet mondani, de azért egyrészt Simó Károly, jeleztem az előző hozzászólásomban, hogy nekem is voltak meg vannak néha tartalmi kritikáim, ezt nem rejtettem soha véka alá, de amit meg te állítasz, az meg nem úgy volt. Nem azt írtam, próbáljunk már meg a tárgyilagosság talaján maradni. A másik része meg az, hogy itt behoztad ezt a kérdést, hogy milyen dollár és nem dollár, ha még ez ne adj isten még igaz is lenne, egyébként meggyőződésem, hogy ez nem igaz. Ennél van egy sokkal penetránsabb ez pedig a kínai jüan, meg a rubelfüggőség, maradjunk ennyiben. Még egy dolog, hogy ha már tényleg itt számon kérsz mindenkin sokféle mindent, akkor azért emlékezzünk már még arra is, hogy amikor már el lett vágva az a lehetőség számotokra, hogy a helyi médiát valóban Fidesz szócsőként üzemeltessétek, akkor utána még a későbbi próbálkozásaitok, tehát azt hiszem Érdi Hírek volt a neve annak a szennylapnak, amit kiadtatok elég sokáig, ahol egyébként körülbelül ugyanazt csináltátok, mint korábban az érdi médiában. Én is rendkívül álságosnak gondolom, hogy bármit, bárkin számon kérni és arra még egyszer szeretném felhívni a figyelmet, hogy tényleg az én számba olyat adj, amit én mondtam vagy írtam, mert általában ezt vállalom. De amit itt állítottál, az nem egészen úgy történt.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Nagyobbat vitáztunk, mint a költségvetésnél. Hiába a média a legfontosabb hatalmi ág. Ügyvezető úr elmondásából az következik, hogy nyitott kapukat dönget a Fidesz frakció, hogyha be akar menni a rádióba. Felteszem szavazásra az Érd Médiacentrum Kft. üzleti tervéről szóló határozati javaslatot.

 

Az előterjesztett és szavazásra feltett határozati javaslat:

„Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érd Médiacentrum Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évre vonatkozó üzleti tervét elfogadja.

Az önkormányzat az üzleti tervben foglaltaknak megfelelően az Érd Médiacentrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére tevékenysége ellátásához 2025. évre 220.860.000 forint önkormányzati forrást biztosít.

Határidő:         azonnal, illetve a szerződés aláírására 15 nap

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester”

 

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének jelenlévő 17 tagja 14 igen szavazattal, 3 nem szavazattal és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta: 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének 

59/2025. (II. 27.) határozata

 

az Érd Médiacentrum Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

2025. évi üzleti tervének elfogadásáról

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érd Médiacentrum Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évre vonatkozó üzleti tervét elfogadja.

Az önkormányzat az üzleti tervben foglaltaknak megfelelően az Érd Médiacentrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére tevékenysége ellátásához 2025. évre 220.860.000 forint önkormányzati forrást biztosít.

 

Határidő:         azonnal, illetve a szerződés aláírására 15 nap

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester

 

A határozati javaslatról a Közgyűlés az alábbiak szerint szavazott:

Antunovits Antal

Nem

Csengeri Attila

Igen

Csépán István

Igen

Csornainé Romhányi Judit

Igen

Dr. Csőzik László

Igen

Farkas Gáborné Szalai Timea

Nem

Gasparik Gábor

Távol

Gyekiczki Márton

Igen

Harmat Ákos

Igen

Lengyel Péter

Igen

Lovász Attila

Igen

Révész Gabriella

Igen

Sándor Zoltán

Igen

Simó Károly

Nem

Szabó-Nagy László

Igen

Szűcs Gábor

Igen

Tetlák Örs

Igen

Való Viktor

Igen

 

Lengyel Péter képviselő ügyrendi: Tudom, hogy elfogadtuk a napirendet, de szeretném, ha előre vennénk és most tárgyalnánk az alábbi napirendeket: „A közterületek használatáról szóló 35/2023. (XII. 18) önkormányzat rendelet módosítása”, „A változtatási tilalom elrendeléséről szóló 23/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosítása a társasházakra és a több lakóegységes ingatlanokra vonatkozó építési tilalom változatlanul hagyása mellett” és „Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság felügyelőbizottsági tagjának megválasztása”.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Nem tudom, kinek mi dolga van, de egy hónapban egyszer van Közgyűlés. Felteszem szavazásra a napirend módosítást, amellyel egyébként egyetértek.


Szűcs Gábor alpolgármester: Annyival kiegészíteném Lengyel Péter képviselő urat, hogy „A közterületek használatáról szóló 35/2023. (XII. 18) önkormányzat rendelet módosítása”, „A változtatási tilalom elrendeléséről szóló 23/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosítása a társasházakra és a több lakóegységes ingatlanokra vonatkozó építési tilalom változatlanul hagyása mellett”, „Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság felügyelőbizottsági tagjának megválasztása” és azÚj beépítésre szánt területek kijelölése és területrendezési hatósági eljárás lefolytatása”.

 

Dr. Csőzik László polgármester: „A közterületek használatáról szóló 35/2023. (XII. 18) önkormányzat rendelet módosítása”, „A változtatási tilalom elrendeléséről szóló 23/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosítása a társasházakra és a több lakóegységes ingatlanokra vonatkozó építési tilalom változatlanul hagyása mellett”, „Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság felügyelőbizottsági tagjának megválasztása” és azÚj beépítésre szánt területek kijelölése és területrendezési hatósági eljárás lefolytatása” napirendeket előre vesszük, nyilván a minősített többségű szavazás okán.


Tetlák Örs képviselő: Csak annyit kérnék, hogy akkor majd mindig mondd el, hogy hol tartunk, melyik napirend következik, mert már fogalmam nem lesz róla, hogy mi milyen sorrendben van.

 

Dr. Csőzik László polgármester: Felteszem szavazásra a módosított napirendet.


A szavazásra feltett határozati javaslat:

„Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a 2025. február 27-ei nyilvános ülésének napirendjét az alábbiak szerint módosítja

  1. Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Beszámoló a fogorvosi ügyelet 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Harmat Ákos alpolgármester

Meghívott:            dr. Jenei András főorvos

a Szép és Ép Fog Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetője

  1. A 2025/2026. nevelési évre vonatkozó óvodai beiratkozás időpontjának meghatározása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Az önkormányzat fenntartásában működő óvodák felvételi körzeteinek megállapítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. A Fészek Gyermekvédő Egyesülettel megkötött ellátási szerződés módosítása

Előadó:                Harmat Ákos alpolgármester

  1. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 5/2024. (III. 8.) önkormányzati rendelet módosítása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Rendeletalkotási javaslat Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Az Érd Médiacentrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évi üzleti tervének elfogadása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            Kling József ügyvezető-főszerkesztő

  1. A közterületek használatáról szóló 35/2023. (XII. 18) önkormányzat rendelet módosítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. A változtatási tilalom elrendeléséről szóló 23/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosítása a társasházakra és a több lakóegységes ingatlanokra vonatkozó építési tilalom változatlanul hagyása mellett

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság felügyelőbizottsági tagjának megválasztása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Új beépítésre szánt területek kijelölése és területrendezési hatósági eljárás lefolytatása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Az Érdi Vízisport Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évi üzleti tervének elfogadása, és „de minimis” szerződés megkötése

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            Farkasné Németh Beáta ügyvezető

  1. Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság részére történő tagi kölcsön nyújtása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:                       Nyírőné Császár Adrienn ügyvezető

  1. Az Érd belterület 6719 helyrajzi számú ingatlanon lévő vízvezeték szolgalmi jog áthelyezése

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Az Érd belterület 11660 és 11663 helyrajzi számú ingatlanokra vonatkozó elővásárlási jog érvényesítésével kapcsolatos döntés

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Az Érd Megyei Jogú Város tulajdonában lévő Százhalombatta külterület 0212/38 helyrajzi számú szántó művelődési ágú ingatlan pályázat útján történő hasznosítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. Tulajdonosi hozzájárulás megadása az Érdi Városi Sportegyesület részére pályázat benyújtásához

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

  1. A TOP Plusz 3.2.1-23 Fenntartható humán fejlesztések című felhívás keretén belül elkészült pályázati dokumentációk elfogadása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. A DIMOP-Plusz-2.1.1-24 Energia menedzsment rendszerek fejlesztése és bevezetése önkormányzatok számára című felhíváson történő indulás

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Javaslat a 2024. évi rendkívüli helyi adóbevételekre és pénzmaradványra tekintettel az energiaköltségek racionalizálására és az ivóvízhálózaton szükséges beruházások pénzügyi fedezetének növelésére

Előadó:                Simó Károly települési képviselő

  1. A polgármester 2025. évi szabadság-ütemezésének jóváhagyása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Beszámoló az Érdi Települési Értéktár Bizottság 2024. évben végzett munkájáról

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            dr. Somfai Péter, az Érdi Települési Értéktár Bizottság elnöke

  1. Beszámoló a Közbiztonsági és Sport Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Lengyel Péter, a Közbiztonsági és Sport Bizottság elnöke

  1. Beszámoló a Köznevelési és Kulturális Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Révész Gabriella, a Köznevelési és Kulturális Bizottság elnöke

  1. Beszámoló a Szociális és Egészségügyi Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:    Csornainé Romhányi Judit, a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke

  1. Tájékoztató a képviselői tevékenységről
  2. Önkormányzatok rendkívüli támogatása tárgyában kiírt pályázat benyújtása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

  1. Felvilágosításkérések
  2. Egyebek

Határidő:         azonnal

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester

 

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének jelenlévő 17 tagja 16 igen szavazattal, 1 nem szavazattal és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta: 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének 

60/2025. (II. 27.) határozata

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése 2025. február 27-ei nyilvános ülése napirendjének elfogadásáról szóló határozat módosításáról

 

Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a 2025. február 27-ei nyilvános ülésének napirendjét az alábbiak szerint módosítja

 

  1. Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Beszámoló a fogorvosi ügyelet 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Harmat Ákos alpolgármester

Meghívott:            dr. Jenei András főorvos

a Szép és Ép Fog Korlátolt Felelősségű Társaság ügyvezetője

 

  1. A 2025/2026. nevelési évre vonatkozó óvodai beiratkozás időpontjának meghatározása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Az önkormányzat fenntartásában működő óvodák felvételi körzeteinek megállapítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. A Fészek Gyermekvédő Egyesülettel megkötött ellátási szerződés módosítása

Előadó:                Harmat Ákos alpolgármester

 

  1. Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat 2024. évi költségvetéséről szóló 5/2024. (III. 8.) önkormányzati rendelet módosítása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Rendeletalkotási javaslat Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Az Érd Médiacentrum Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évi üzleti tervének elfogadása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            Kling József ügyvezető-főszerkesztő

 

  1. A közterületek használatáról szóló 35/2023. (XII. 18) önkormányzat rendelet módosítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. A változtatási tilalom elrendeléséről szóló 23/2023. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosítása a társasházakra és a több lakóegységes ingatlanokra vonatkozó építési tilalom változatlanul hagyása mellett

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság felügyelőbizottsági tagjának megválasztása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Új beépítésre szánt területek kijelölése és területrendezési hatósági eljárás lefolytatása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Az Érdi Vízisport Korlátolt Felelősségű Társaság 2025. évi üzleti tervének elfogadása, és „de minimis” szerződés megkötése

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            Farkasné Németh Beáta ügyvezető

 

  1. Az Érdi Sport Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság részére történő tagi kölcsön nyújtása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            Nyírőné Császár Adrienn ügyvezető

 

  1. Az Érd belterület 6719 helyrajzi számú ingatlanon lévő vízvezeték szolgalmi jog áthelyezése

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Az Érd belterület 11660 és 11663 helyrajzi számú ingatlanokra vonatkozó elővásárlási jog érvényesítésével kapcsolatos döntés

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Az Érd Megyei Jogú Város tulajdonában lévő Százhalombatta külterület 0212/38 helyrajzi számú szántó művelődési ágú ingatlan pályázat útján történő hasznosítása

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. Tulajdonosi hozzájárulás megadása az Érdi Városi Sportegyesület részére pályázat benyújtásához

Előadó:                Szűcs Gábor alpolgármester

 

  1. A TOP Plusz 3.2.1-23 Fenntartható humán fejlesztések című felhívás keretén belül elkészült pályázati dokumentációk elfogadása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. A DIMOP-Plusz-2.1.1-24 Energia menedzsment rendszerek fejlesztése és bevezetése önkormányzatok számára című felhíváson történő indulás

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Javaslat a 2024. évi rendkívüli helyi adóbevételekre és pénzmaradványra tekintettel az energiaköltségek racionalizálására és az ivóvízhálózaton szükséges beruházások pénzügyi fedezetének növelésére

Előadó:                Simó Károly települési képviselő

 

  1. A polgármester 2025. évi szabadság-ütemezésének jóváhagyása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Beszámoló az Érdi Települési Értéktár Bizottság 2024. évben végzett munkájáról

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

Meghívott:            dr. Somfai Péter, az Érdi Települési Értéktár Bizottság elnöke

 

  1. Beszámoló a Közbiztonsági és Sport Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Lengyel Péter, a Közbiztonsági és Sport Bizottság elnöke

 

  1. Beszámoló a Köznevelési és Kulturális Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:                Révész Gabriella, a Köznevelési és Kulturális Bizottság elnöke

 

  1. Beszámoló a Szociális és Egészségügyi Bizottság 2024. évi tevékenységéről

Előadó:    Csornainé Romhányi Judit, a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke

 

  1. Tájékoztató a képviselői tevékenységről

 

  1. Önkormányzatok rendkívüli támogatása tárgyában kiírt pályázat benyújtása

Előadó:                dr. Csőzik László polgármester

 

  1. Felvilágosításkérések

 

  1. Egyebek

 

Határidő:         azonnal

Felelős:           dr. Csőzik László polgármester

 

 

A határozati javaslatról a Közgyűlés az alábbiak szerint szavazott:

Antunovits Antal

Igen

Csengeri Attila

Igen

Csépán István

Igen

Csornainé Romhányi Judit

Igen

Dr. Csőzik László

Igen

Farkas Gáborné Szalai Timea

Igen

Gasparik Gábor

Távol

Gyekiczki Márton

Igen

Harmat Ákos

Igen

Lengyel Péter

Igen

Lovász Attila

Igen

Révész Gabriella

Igen

Sándor Zoltán

Igen

Simó Károly

Igen

Szabó-Nagy László

Igen

Szűcs Gábor

Igen

Tetlák Örs

Nem

Való Viktor

Igen